Farihan+Farihin=Kegembiraan2

Published by ~amatullahdemalihah~ under on Monday, January 24, 2011



Mujahadah Linafsihi


Mutsaqqoful Fikri

Shahihul Ibadah

Situasi 1

Semester  1. Sedang pening-pening waktu ‘study week’, telefon mereka… err dan suruh mereka telefon balik… bercakap dengan Farihan
“awak nak tau tak, I’in kata dia tak sedap badan”
“kenapa? Dia sakit apa??”
“Dia kata dia ada alahan melampau”
“alahan melampau??”
“a’ah alahan melampau….”
Monolog hati: “bahasa spongebob ni”

Situasi 2

Cuti akhir semester 1. Di dapur, sedang menyediakan juadah makan malam bersama-sama
“I’in, tolong ambilkan buah mangga lagi satu”
“Ok, nahh”
I’in berdiri di sebelah sambil memerhati buah mangga sedang dikupas
“Waahh sedapnya buah mangga! Saya suka buah mangga. Walaupun masam tapi dia berprestij”
“Berprestij?? Haha okey…”

Situasi 3

Di ruang rehat, di depan televisyen yang baru sahaja menyiarkan iklan KFC
“Kenapa orang kata KFC dah tak payah boikot?”
“Sebab Johor Corp. dah beli KFC tapi yang sebenarnya KFC still bagi duit kat orang yahudi untuk bunuh orang Palestin”
“oooh, dulu kan saya ada kawan baik. Nama dia ………., tapi sekarang dah tak dah”
“eh kenapa?? Gaduh ke??”
“tak… sebab dia beli KFC”
“Habis tu kenapa?”
“Maknanya kawan saya tu sokong yahudi untuk bunuh orang Palestin, pastu saya pun dah tak nak kawan ngan dia. Saya tak suka orang yang tolong orang yahudi”
“Laaa, nasihatkan la dia…”

Situasi 4

Baru masuk semester baru. Dah mula rindu. Call mereka dan seperti biasa minta mereka call balik. Selepas bercakap dengan Farihan, telefon di’pass’kan kepada Farihin pula
“Tahun depan awak jadi pengawas kan??”
“Tak de lah. I’an je yang jadi. Saya tak..”
“Kenapa? Kan hari tu awak dah kene interview?”
 “Entah. Tak pe laa. Ada lah tu hikmahnya.”
“Waaahh. Awak tahu mana ni pasal ‘hikmah’ ni?”
“Saya baca kat buku”
“Buku apa?”
“Solusi”
“Hebat!!” *ppffftt~*

Situasi 5

Masih dalam talian telefon yang sama. Bercakap dengan Farihin lagi.
“Ok. Awak ada nak cakap apa-apa lagi?” *I’in bercakap ala-ala gaya orang busy walaupun sedang bercuti*
“Kenapa? Awak dah tak nak cakap dengan saya lagi ke?”
“Bukan macam tu. Tapi saya dah guna semua perkataan. Saya dah tak tau nak cakap apa lagi. “
“Haha ada ke pulak macam tu.”


WaLalhu Ta'laa A'lam
[maryam]- awak, semoga bahagia dunia akhirat~


2 jiwa tenteram:

Unknown said... @ January 25, 2011 at 3:13 AM

haha.diorang memang lawak kan?

~amatullahdemalihah~ said... @ February 10, 2011 at 12:10 AM

betul. jarang sakitkan hati orang

Post a Comment