Jalan Thabat Menuju Jannah

Published by ~amatullahdemalihah~ under on Saturday, March 14, 2009
Bismillahirrahmanirrahim.....

SPM dah lepas..
result pun dah keluar...
lepas nie nak ke mana???


bila ckp ttg result...
jujurnya... bukan maryam x bersyukur...
cuma rasa terkilan...sbbnya
rasa diri belum lagi puas berusaha...
bila tanya kat mama...
"mcm mana kalau result x bagus? mama marah x??"
mama kata...
"mama redha jer.. sbb awak dah belajar smpai jadi berhantu dah tempat tidur awak tu..."
huhu.. kisah lama...

tapi Alhamdulillah....
Allah makbulkan doa ana...
biarlah keputusan ini keputusan yg terbaik buat ana...
bukan yg terbaik di sekolah...
tetapi yg terbaik menurut pandangan Mu...
yg mana tiada ruang untuk aku mengkufuri nikmatMu...
tiada kesempatan utk aku berasa riak dan bangga diri...
juga tidak akan mendatangkan fitnah untuk org yg berjuang di jalan Mu...

teringat kata2 sahabiah ana.. ukhti Ili Diyana
"Adakah agama ini (Islam) akan terus mundur sedangkan aku masih hidup?"

ya...kita dilahirkan dengan keadaan Islam yang tidak begitu terbela...
adakah keadaannya akan masih sama ketika kita pergi suatu hari nnt???

so...ini jalanku..haza sabiili ilaal Jannah!!!~
hmm....
perubatan dan farmasi??
dulu mcm nak ambil yg nie... tp skrng biarlah org yg lebih layak dan lebih berminat untuk mendalaminya...

kedoktoran, pergigian dan kejururawatan??
boleh... tp darah mesti x ada...ngee

kejuruteraan dan seni bina...??
huhu.. jgn suruh ana....

ekonomi, pengurusan dan perbankan....???
semoga Allah permudahkan perjalanan Amatullah ini dalam melibatkan diri sepenuhnya demi Islam...

"medan berfikir tidak sama dgn medan bercakap,
medan bercakap tidak sama dengan medan beramal,
medan beramal tidak sama dengan medan berjihad,
medan berjihad pula tidak sama dengan medan jihad yang sebenar..."
~ISHAB~


"Renung fikiranmu...
ia menjadi kata-kata,
renung kata-katamu...
ia menjadi perbuatan,
renung perbuatanmu...
ia menjadi amalan,
renung amalanmu...
ia menjadi sifat DIRIMU!!"
~Nuurul Izzati Safian~


sekadar perkongsian dan renungan bersama...
semoga X-Gen sentiasa teguh dalam misi
"X-Gen Bersama Menggegar Dunia!!!"
~Amatullah~

1 jiwa tenteram:

+akufobia+ said... @ March 16, 2009 at 7:24 PM

semoga Allah membantu dia dalam memilih yang terbaik untuk diri dia.ngee.

Post a Comment